belloposto.pl

Blog ogólnotematyczny

przechwytywanie
Lifestyle

Jak anulować zakup Allegro – sprzedawco, przeczytaj!

Przy zakupach internetowych mogą zdarzyć się pomyłki.

Dlatego Klienci czasami mogą wysyłać do sprzedawców prośbę o anulowanie zakupu. Allegro pozwala na takie zachowanie. Anulowanie może przebiec dość szybko, jeśli korzystasz z zakładki Kupione. Co oznacza to jednak dla handlarzy? Aby móc sprawnie zarządzać swoim sklepem internetowym warto zdawać sobie sprawę z tego, jak działają tego typu procesy.

Kiedy można anulować zakup?

Zastanawiasz się jak anulować zakup Allegro? Jako Klient masz prawo anulować zakupy tylko wtedy, jeśli zdecydowałeś się na ofertę konta firmowego. Innym warunkiem, który jest równie istotny, jest limit czasowy. Jako kupujący masz czas aż do momentu, w którym sprzedawca zacznie realizować zamówienie. Te zamówienia, których realizacja się nie rozpoczęła, mogą być anulowane przez kupującego maksymalnie do 3 dni po zakupie.

Każdy sprzedawca na tym portalu powinien wiedzieć, jak rozpocząć realizację zamówienia. Najprostszą, a zaraz najszybszą metodą jest zmiana statusu zamówienia na „w realizacji”, „przygotowywane do wysyłki” lub „wysłane”, co dobiera się zgodnie z etapem realizacji zamówienia. Można także podać numer, dzięki któremu klient będzie śledził przesyłkę.

Jak anulować zakup Allegro – najważniejsze informacje dotyczące okresu przejściowego

Do końca 2020 roku obowiązywał okres przejściowy. Podczas jego trwania sprzedawcy mogli zdecydować się na wyłączenie opcji anulowania zakupu. Jak można się domyślić, decyzja ta poskutkowała uniemożliwieniem zrezygnowania z transakcji. Klienci, którzy będą zastanawiać się jak anulować zakup Allegro, będą musieli skontaktować się ze sprzedawcą przy pomocy formularza zwrotu lub przez wiadomość mailową. Jeżeli natomiast Klient zdecyduje się na anulowanie zakupu, sprzedawca otrzymuje od Allegro maila. Znajdują się w nim informacje dotyczące zamówienia. Sprzedawca powinien w takiej sytuacji zmienić status zamówienia na „Anulowane” – w czym może pomóc mu system do zarządzania sprzedażą internetową ErpBox. A następnie zwrócić kupującemu wpłatę za pośrednictwem Allegro Finanse. Tylko wtedy, gdy produkt został opłacony wcześniej. Kolejnym krokiem jest zaktualizowanie stanu dostępności produktu i złożenie wniosku o zwrot prowizji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *